ارکان جهت ساز شرکت گاز استان سمنان
بيانيه چشمانداز شركت گاز استان سمنان:
با استعانت از خداوند متعال و در سايه همدلي، همكاري و مساعي جمعي، شركت گاز استان سمنان در افق چشمانداز 1404:
شركتي است فناوري محور و متعالي كه موفق شده است سهم گاز طبيعي را در سبد انرژي فسيلي استان به 75% برساند.
بيانيه ارزشهاي شركت گاز استان سمنان:
. قانون مداري و پايبندي به آن
. توسعه قابليتها و مهارتهاي كاركنان
. توجه به خلاقيت و نوآوري
. توجه به حفظ محيط زيست ومسئوليت هاي اجتماعي
. ارزش آفريني براي ذينفعان
بيانيه مأموريت شركت گاز استان سمنان:
پاسخ به نيازهاي متقاضيان و مشتركين گاز درگستره استان سمنان از طريق: ايجاد، توسعه و نگهداشت زيرساخت هاي دريافت و توزيع پايدار، ايمن و مطلوب گاز طبيعي با رويكرد:
. توسعه زنجيره تامين توانمند
. پايبندي به قوانين، مقررات و استانداردها
. بكارگيري فناوري هاي متناسب
. توسعه كاركنان متعهد و متخصص
. صيانت از محيط زيست و اهتمام به مسئوليت هاي اجتماعي
. مديريت اثربخش هزينه ها
اين شركت خود را در قبال خدمترساني مطلوب و مستمر، افزايش رضايتمندي مشتريان و كاركنان، صيانت از محيطزيست، اجراي سياستها و برنامههاي ابلاغي شركت ملي گاز ايران و قوانين و مقررات كشور مسئول دانسته و به آن متعهد خواهد بود.
اهداف استراتژیک جنبه های خدمت رسانی و مالی
جنبه عملکردی
|
اهداف استراتژیک
|
خدمت رسانی
|
· تأمین پایدار گاز برای مشتریان عمده و جزء
· گازرسانی به کلیه متقاضیان واجد شرایط استان
· ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان (سرعت ،دقت و ...)
|
مالی
|
· کاهش میزان مطالبات معوق
· بهبود شاخص های مالی (انضباط مالی)
· مدیریت بهینه هزینه ها ( بودجه ریزی عملیاتی و تعیین قیمت تمام شده انواع خدمات)
|
اهداف استراتژیک جنبه رشد و یادگیری
جنبه عملکردی
|
اهداف استراتژیک
|
رشد و یادگیری
|
منابع انسانی
|
· آموزش و توانمندسازی منابع انسانی
· بهبود کیفیت زندگی کاری و افزایش رضایتمندی کارکنان
· افزایش مشارکت کارکنان (بازنگری در اجرای نظام پیشنهادات)
|
فرهنگ سازمانی
|
· نهادینه سازی اجرای سیستم های مدیریتی
· افزایش درک متقابل مدیریت و کارکنان
|
فناوری اطلاعات و ارتباطات
|
· بروزرسانی نرم افزارها (کاربردی و خاص) و سخت افزارهای موجود در سازمان و بهره گیری از نرم افزارهای جدید
· افزایش سرعت تبادل اطلاعات در شبکه اینترانت
· افزایش استفاده از فناروی اطلاعات و ارتباطات در راستای انجام وظایف محوله
|
نظام های مدیریتی
|
· استقرار نظامهای جدید و بهبود مستمر سیستم های مدیریتی شرکت (IMS,HSEMS,EFQM,…)
|
پژوهش
|
· دستیابی به فناوری های جدید، توسعه و مدیریت دانش و حل مسائل سازمانی (تناسب پروژه های تحقیقاتی با محورهای اصلی نقشه راه پژوهش و میزان تحقق اهداف نقش راه HSE)
|
اهداف استراتژیک جنبه فرآیندها
جنبه عملکردی
|
اهداف استراتژیک
|
فرآیندها
|
فرآیندهای پشتیبانی :
· برنامه ریزی و طراحی
· تدارکات و خرید
· حراست ، HSE ، اندازه گیری و توزیع
|
· انطباق فعالیت های شرکت با الزامات قانونی و سیاست های ابلاغی
· بهبود زنجیره تأمین
· برون سپاری خدمات
· ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت کارکنان ، پیمانکاران و مشتریان و صیانت از محیط زیست
· انتخاب پیمانکاران شایسته در زمان مناسب
· ارتقاء و بهبود سیستمهای سنجش و اندازه گیری
· ارائه تصویر مطلوب از شرکت در جامعه و مشتریان
|
فرآیندهای عملیاتی :
· زیرساخت ها
· نگهداری و تعمیرات
· بازرسی فنی
· نصب تجهیزات و انشعابات و اجرا پروژه ها
|
· کاهش میزان نشت گاز ( از تأسیسات و شبکه ها)
· اجرای پروژه های گازرسانی بر اساس اولویت (نرخ بازگشت سرمایه)
· نگهداری و تعمیرات و بهینه سازی تأسیسات و تجهیزات گازرسانی
· افزایش کیفیت اجرای پروژه ها (زمان ، هزینه ، الزامات فنی و ...)
· اتمام پیمان در زمان مقرر و تسویه بموقع پیمانها
|
فرآیندهای فروش و خدمات مشتریان :
· امداد
· مشترکین
|
· بهبود شرایط اشتراک پذیری و تحویل گاز
|
|