چهارشنبه 23 آبان 1397   16:09:10
شنبه 5 آبان 1397 چشم انداز شرکت

سند برنامه  استراتژیک شرکت گاز استان سمنان بر مبنای مدل BSC

بیانیه چشم انداز شرکت گاز استان سمنان

با استعانت از خداوند متعال و در سایه همدلی ، همکاری و مساعی جمعی ، شرکت گاز استان سمنان در افق چشم انداز 1399 :

شرکتی است دانش محور و پیشرفته که موفق شده است سهم گاز طبیعی را در سبد انرژی استان تا 70% افزایش دهد.

·        در افق چشم انداز ،شرکت گاز استان سمنان دارای ویژگی های زیر خواهد بود :

·        دارای نظام های پیشرفته و به روز مدیریتی

·        بهره مند از دانش روز و فناوری های پیشرفته در ارائه خدمات

·        دارای منابع انسانی، توانمند، با انگیزه ، راضی و وفادار

·        ارتقاء یافته در شاخص های بنگاه داری اقتصادی

·        خدمت رسانی با برون سپاری فعالیتها و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی

 

بیانیه ارزش های شرکت گاز استان سمنان

·        درک نیازهای مشتریان، تکریم و جلب رضایت آنان

·        تعامل سازنده با پیمانکاران

·        تعهد به بهبود مستمر، بهبود بهره وری و استفاده هوشمندانه و حداکثری از منابع در اختیار

·        توجه به خلاقیت و نوآوری ، پیشرفتهای علمی و فناوری در ارائه خدمات

·        توجه به ایمنی ، بهداشت ، حفظ محیط زیست ، پدافند غیرعامل و مسئولیت های اجتماعی

·        توجه به رضایت ، رفاه و تعالی کارکنان ، کرامت انسانی در مناسبات و شایسته سالاری

 

اهداف استراتژیک جنبه های خدمت رسانی و مالی

جنبه عملکردی

اهداف استراتژیک

خدمت رسانی

·        تأمین پایدار گاز برای مشتریان عمده و جزء

·        گازرسانی به کلیه متقاضیان واجد شرایط استان

·        ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان (سرعت ،دقت و ...)

مالی

·        کاهش میزان مطالبات معوق

·        بهبود شاخص های مالی (انضباط مالی)

·        مدیریت بهینه هزینه ها ( بودجه ریزی عملیاتی و تعیین قیمت تمام شده انواع خدمات)

 

اهداف استراتژیک جنبه رشد و یادگیری

جنبه عملکردی

اهداف استراتژیک

رشد و یادگیری

منابع انسانی

·        آموزش و توانمندسازی منابع انسانی

·        بهبود کیفیت زندگی کاری و افزایش رضایتمندی کارکنان

·        افزایش مشارکت کارکنان (بازنگری در اجرای نظام پیشنهادات)

فرهنگ سازمانی

·        نهادینه سازی اجرای سیستم های مدیریتی

·        افزایش درک متقابل مدیریت و کارکنان

فناوری اطلاعات و ارتباطات

·        بروزرسانی نرم افزارها (کاربردی و خاص) و سخت افزارهای موجود در سازمان و بهره گیری از نرم افزارهای جدید

·        افزایش سرعت تبادل اطلاعات در شبکه اینترانت

·        افزایش استفاده از فناروی اطلاعات و ارتباطات در راستای انجام وظایف محوله

نظام های مدیریتی

·        استقرار نظامهای جدید و بهبود مستمر سیستم های مدیریتی شرکت (IMS,HSEMS,EFQM,…)

پژوهش

·        دستیابی به فناوری های جدید، توسعه و مدیریت دانش و حل مسائل سازمانی (تناسب پروژه های تحقیقاتی با محورهای اصلی نقشه راه پژوهش و میزان تحقق اهداف نقش راه HSE)

 

 

اهداف استراتژیک جنبه فرآیندها

جنبه عملکردی

اهداف استراتژیک

فرآیندها

فرآیندهای پشتیبانی :

·        برنامه ریزی و طراحی

·        تدارکات و خرید

·        حراست ، HSE ، اندازه گیری و توزیع

·        انطباق فعالیت های شرکت با الزامات قانونی و سیاست های ابلاغی

·        بهبود زنجیره تأمین

·        برون سپاری خدمات

·        ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت کارکنان ، پیمانکاران و مشتریان و صیانت از محیط زیست

·        انتخاب پیمانکاران شایسته در زمان مناسب

·        ارتقاء و بهبود سیستمهای سنجش و اندازه گیری

·        ارائه تصویر مطلوب از شرکت در جامعه و مشتریان

فرآیندهای عملیاتی :

·        زیرساخت ها

·        نگهداری و تعمیرات

·        بازرسی فنی

·        نصب تجهیزات و انشعابات و اجرا پروژه ها

·        کاهش میزان نشت گاز ( از تأسیسات و شبکه ها)

·        اجرای پروژه های گازرسانی بر اساس اولویت (نرخ بازگشت سرمایه)

·        نگهداری و تعمیرات و بهینه سازی تأسیسات و تجهیزات گازرسانی

·        افزایش کیفیت اجرای پروژه ها (زمان ، هزینه ، الزامات فنی و ...)

·        اتمام پیمان در زمان مقرر و تسویه بموقع پیمانها

فرآیندهای فروش و خدمات مشتریان :

·        امداد

·         مشترکین

·        بهبود شرایط اشتراک پذیری و تحویل گاز

 

خانه | بازگشت |

زیرپورتال استان سمنان
مجری سایت : شرکت سیگما